[Cum a fost] Spectacolul de balet Vier Letzte Lieder + Sheherezada


Vinerea trecuta am decis sa mergem la balet; sa mergem, zic, sa mergem, cu maxim avant, mai ales intrucat eu – recunosc cu umilinta – nu mai calcasem niciodata pragul Operei Romane. Am ales tocmai un spectacol de balet pentru a marca acest debut pentru ca sunt o mare admiratoare a acestui gen artistic.

Totul a inceput exceptional: desi platisem locuri la balcon (cele mai ieftine, deh!), ni s-a spus ca sunt suficiente locuri in sala si am fost trimisi jos, langa scena. Topaiam pe dinauntru, va puteti imagina. Am luat deci loc mai umil, spre margine, si am asteptat ridicarea cortinei.

Spectacolul a inceput cu Sheherezada, dupa Rimsky-Korssakov, desi ne asteptam (conform afisului), sa fie taman pe dos. Muzica imi era deja cunoscuta si indragita, asa ca m-am concentrat mai mult pe miscarea scenica si pe sentimentele transmise de cei care evoluau. Notez cu drag prestatia balerinului Lucian Bacoiu, care mi s-a parut a interpreta cel mai bine rolul sclavului care se indragosteste de Zobeida (Mayura Misawa).

A urmat, dupa o pauza, Vier Letzte Lieder, un spectacol mai bizar, care insa mi-a placut tocmai prin simplitatea coregrafiei. Poate cel mai frumos moment a fost Iarna, in interpretarea Silviei Baritchi si a lui Roland Podar.

Astept deci cu interes urmatorul spectacol de balet al Operei Romane. La primul am fost poate prea coplesita de un numar prea mare de aspecte pentru a ma putea concentra asupra esentei. Pentru celelalte promit povesti mai frumoase!

Lasă un răspuns

