[Recenzie] Cum a fost la Metal Under Moonlight (5.11.2010)

Vineri, 5 noiembrie. Remember, remember the 5th of November – uitasem; mi-am amintit ulterior. Ar fi fost un motto reuşit, având în vedere elementele pirotehnice (în minatură, dar prezente) cu care m-au încântat cei de la Bolthard (Bucureşti) în Flying Circus Pub, cu ocazia festivalului Metal Under Moonlight la care au mai luat parte Akral Necrosis (Bucureşti), Eastern Front (UK) şi Cadaveria (Italia).

Am ajuns în Flying Circus Pub cu o uşoară întârziere, ca să descopăr cu stupoare că băieţii de la Akral Necrosis cântau deja. Zic, cu stupoare, obişnuită fiind să se întârzie de obicei începerea concertelor cu minim o oră, cam peste tot pe unde calc. Iată, un prim punct favorabil. Al doilea l-am sesizat imediat: prezenţa relativ redusă a publicului; în fond, genul acesta de muzică are mai puţini fani, chiar şi în Cluj, lucru care nu îmi displace. Totul devine mai aerisit, şi mai ai ocazia să arunci un ochi la un corset de piele sau la o zgardă pe care, poate, şi tu ţi le doreai. Eh.

Cum spuneam, Akral Necrosis cântau. Şi încă bine. Patru la număr (Octav, Victor, Lev şi Alex – o componenţă clasică de chitară, bass şi tobe), cu prezenţă scenică suficientă să îmi amintească de liceu, şi mai ales – câtă nostalgie – de Craddle. Da. M-au dus cu gândul mai degrabă la Craddle of Filth decât la altele asemenea.

Au fost urmaţi de Bolthard. Nici pe ei nu îi mai văzusem până atunci, iar implicarea lor m-a impresionat. O singură remarcă mai puţin pozitivă aş avea, şi anume: sonorizarea. Păcat de vocal dacă nu se aude cum se cuvine; un stil ca al lor are nevoie de forţă, de care dispun din plin, dar şi de scule profesioniste, pentru propulsare şi răspândire. Până una, alta, Alin (voce) întreba despre alte localuri de profil din Cluj. Să însemne oare asta că vor să revină? Ne-am bucura.

Eastern Front (UK) au urcat mai apoi pe scenă pentru a prezenta integral albumul lansat la 13 septembrie 2010: Blood On Snow. S-au chinuit destul de mult cu panourile (pentru efect), şi poate inutil, pentru că efectul era deja obţinut şi garantat prin accesoriile purtate şi atitudinea afişată. O trupă matură, cu experienţă în gig-uri, lucru remarcat de altfel de la primele acorduri. Pentru cei care nu ştiu, Eastern Front este o trupă cu cinci membri, care aparent s-au simţit foarte bine în România.

În sfârşit, când deja atmosfera îmi amintea de rockotecile nebune de pe vremuri şi îmi doream pletele de altădată, pe scenă au apărut Cadaveria. O altă premieră pentru mine, de altfel, şi o surpriză extrem de plăcută. Trupa aceasta de Extreme Metal s-a format în 2001 (din nou, experinţa se cunoaşte), din ideea foştilor membri Opera IX Cadaveria şi Flegias. Acestora li s-au alăturat Killer Bob, Frank Booth şi Dick Laurent. Pentru mai multe informaţii despre parcursul lor puteţi accesa această pagină.

În primul rând am remarcat la ei prezenţa scenică şi comunicarea cu publicul: foarte reuşite. Implicarea, de asemenea, la nivel înalt, iar sunetul, de excepţie. I-aş numi veterani, fără riscul de a-i jigni. Solista este cu siguranţă sufletul trupei, făcând senzaţie atât prin vestimentaţia caracteristică adoptată, cât şi prin capacitatea vocală deosebită.

Per ansamblu, am avut parte de o seară excelentă, care m-a lăsat cu gâtul înţepenit. La headbangeri, e semn bun. Le mulţumesc cu căldură organizatorilor, care au avut grijă ca lumea să beneficieze de o atmosferă excepţională şi de condiţii de înalt profesionalism.

Mai vreau 🙂

Text & fotografii: Iulia Dromereschi

Anunțuri