Cum a fost la concertul Discoballs (CZE) – Booha Bar – 9 octombrie 2010


Am auzit pentru prima data de ska (cu variatiunile pe aceeasi tema) in urma cu doi ani, atunci cand am mers in premiera la un concert Dance Trauma. De atunci am avut destula vreme la dispozitie sa ma indragostesc de ritmurile acestea aparte, pe care nu ma pot abtine sa ma misc. Evident deci, nu puteam lipsi de la concertul celor de la Discoballs (Cehia) de sambata seara, concert care a avut loc in Booha (Piezisa nr. 19 – daca nu il stiti inca, ce mai asteptati ?)

Cine sunt acesti Discoballs? Ii puteti gasi pe http://discoballs.webz.cz/ , de unde puteti descarca gratuit si ultimul lor album. La voce am descoperit-o pe Anja, o blonda mignona cu voce excelenta pentru acest gen muzical. Ca in orice trupa de ska care se respecta, exista nu mai putin de patru suflatori: Bozez (saxofon), Hrom (trompeta), Weed-tekk (trombon) si David Kadak (trompeta). Pe langa acestia, m-am si minunat cum de au mai incaput pe scena Lukas (tobe), Krleesh (chitara) si m3 (chitara bass).

Fara a fi deci avizata, am ajuns sambata seara in Booha si am comandat o bere. Lumea a inceput sa se stranga, ora inceperii s-a lasat asteptata, membrii trupei savurau bere romaneasca (sic!) – ma intrebam daca le-o fi placand la fel de mult ca si cea de pe meleagurile lor; in sfarsit, aproape de miezul noptii s-au suit cu mic, cu mare pe scena si au demarat in tromba. M-am strecurat cu mare dificultate prin inghesuiala (ca la orice concert de gen, lumea se simtea foarte bine, insa e nevoie de exercitiu pentru a evita coatele si genunchii) si am reusit sa ii prind in cateva cadre in timp ce ascultam cu atentie si ma bataiam si eu in ritm, atat pe cat imi permitea spatiul foarte limitat.

Piesa mea preferata a fost, cred, Bitter Song, desi nici deja faimosul Ring of Fire nu a sunat deloc rau. Sound-ul, un amestec de ska, soul si garage punk, este, ce-i drept, fresh si… altfel. Iar mie imi plac trupele care suna altfel. Suflatorii formau un semicerc demn de imaginile cu trompetele Apocalipsei (deloc infricosatoare si chiar foarte estetice), iar solista a topait si i-a indemnat pe toti la fun intreaga seara.

Discoballs s-au format in anul 2006, orasul noi „natal” fiind Praga. In anul 2008 au lansat un album numit „DiscoVery Channel”, nominalizat la premiile muzicale cehesti la categoria cel mai bun album de ska/reggae. Trupa a sustinut peste 400 de concerte in nenumarate turnee europene, asa ca m-am bucurat nespus de initiativa celor de la Booha de a-i aduce si printre noi.

Per ansamblu, recomand cu caldura muzica Discoballs si sper sa continue in acelasi spirit. Nu trebuie uitata atmosfera creata de personalul de la Booha, in ciuda scenei mici si a spatiului limitat – fapt datorat si publicului numeros, care a stiut sa se distreze pana dimineata si la after-party-ul tematic. O seara de nota zece, as indrazni.

Text si fotografii: Iulia Dromereschi

Lasă un răspuns

